Eesti Raudtee 150
Raudtee ajalugu Eestis on põnev ja mitmekülgne, läbides erinevaid ajastuid, suuri tehnoloogilisi muutusi ning riigikordi. Esimestest rööbastest kuni modernsete rongideni – raudtee on ühendanud eestlasi omavahel ning avanud meile uksed suurde maailma.
Liikumiseks ajajoonel kasuta klaviatuuri nooli või keri hiirega.

Alexander von der Pahlen
24. oktoober 1870 – Balti raudtee avamine, valmivad raudteetehased Tallinnas
24. oktoobril, uue kalendri järgi 5. novembril avati Balti raudtee. Balti laiarööpmelise raudtee peatee pikkus oli 416 km, lisaks kõrvalteid 48 km ulatuses. Raudteele ehitati 151 eri suuruses silda ja 21 jaama. Kõige eripärasem nendest oli Kadrina jaamahoone, mis loodi läheduses Palmse mõisas elanud Balti raudtee rajaja ja esimese juhi Alexander von der Pahleni erisoovide kohaselt.

Jõgeva jaam oli Tapa-Tartu raudtee üks suuremaid jaamu
1875 – Balti Raudtee Seltsile kuuluva Tapa-Tartu raudtee ehituse algus
Ehitustöödega alustati mais ning raudtee valmis 1876. aasta sügiseks.