We are apologize for the inconvenience but you need to download
more modern browser in order to be able to browse our page

Download Safari
Download Safari
Download Chrome
Download Chrome
Download Firefox
Download Firefox
Download IE 10+
Download IE 10+

  • Ajajoonel liikumiseks kasuta nooli või scrolli hiirega

  • Ajajoonel liikumiseks kasuta nooli või scrolli hiirega

Eesti Raudtee 150

Raudtee ajalugu Eestis on põnev ja mitmekülgne, läbides erinevaid ajastuid, suuri tehnoloogilisi muutusi ning riigikordi. Esimestest rööbastest kuni modernsete rongideni – raudtee on ühendanud eestlasi omavahel ning avanud meile uksed suurde maailma.

Liikumiseks ajajoonel kasuta klaviatuuri nooli või keri hiirega.

1870
1870

Alexander von der Pahlen

24. oktoober 1870 – Balti raudtee avamine, valmivad raudteetehased Tallinnas

24. oktoobril, uue kalendri järgi 5. novembril avati Balti raudtee. Balti laiarööpmelise raudtee peatee pikkus oli 416 km, lisaks kõrvalteid 48 km ulatuses. Raudteele ehitati 151 eri suuruses silda ja 21 jaama. Kõige eripärasem nendest oli Kadrina jaamahoone, mis loodi läheduses Palmse mõisas elanud Balti raudtee rajaja ja esimese juhi Alexander von der Pahleni erisoovide kohaselt.

1870
1870

Jõgeva jaam oli Tapa-Tartu raudtee üks suuremaid jaamu

1875 – Balti Raudtee Seltsile kuuluva Tapa-Tartu raudtee ehituse algus

Ehitustöödega alustati mais ning raudtee valmis 1876. aasta sügiseks.

1870
1870
3